logo

REPATRIERI DECEDATI DIN FRANTA

Cum funcționează repatrierea decedaților în Franța?

Franta: Repatrierea in Romania a celor care nu mai sunt in viata

Repatrieri Decedati

Indiferent de rasă, religie, zonă geografică sau perioadă de timp, fiecare om s-a întrebat despre un fapt al vieții care ne unifică pe toți: Ce este moartea?

De-a lungul istoriei, diferite mitologii și teologii au explicat natura morții în nenumărate moduri, de la anihilarea totală la viața imediată după moarte în prezența lui Dumnezeu. Indiferent de sistemul de credințe particular al unei persoane, rămâne real faptul că moartea este sfârșitul vieții ... sau cel puțin viața așa cum o cunoaștem. Moartea, moartea și viața de apoi sunt toate învăluite într-un mister adânc, îmbrăcate în întuneric și în general înconjurate de teamă și reținere. Însăși ideea morții lovește frica în inimile multor oameni.

Exista cazuri în care decesul unei persoane survine peste hotare. Cum ar fi în Franța și, în acest caz, vorbim despre repatriere decedați Franța. În afara faptului – important, că trebuie să apelați la o firmă de servicii funerare care se va ocupa în mod eficient de tot – de la documente și până la înmormântare, aveți de urmat anumiți pași. Respectiv, pentru a produce efecte juridice față de autoritățile române, decesul înregistrat la autoritățile locale din țara în care s-a produs (în cazul de față Franța), trebuie să fie transcris la primăria de la domiciliul solicitantului din România sau de la ultimul domiciliu al defunctului din România, respectiv înscris în registrele de stare civilă românești la misiunea diplomatică sau la unul dintre oficiile consulare ale României din statul în care a fost înregistrat.

Dacă ambasada sau consulatul României sunt notificate despre decesul unui cetățean român de către autoritățile locale, acestea informează Ministerul Administrației și Internelor din România, care va anunța familia. Înscrierea decesului la ambasada sau la consulatul României permite eliberarea unui certificat de deces românesc. Eliberarea de către Ambasadă a certificatului de deces este gratuită.

Cererea de înscriere a actului de deces în registrele de stare civilă românești va fi depusă de unul dintre membrii familiei sau de către o altă persoană îndreptățită.

Acte necesare pentru înscrierea certificatului de deces în cazul decesului unui român în Franța

  • Copia integrală a actului de deces („la copie intégrale de l’acte de décès”) eliberată de autoritățile franceze;
  • Extras plurilingv după actul de deces („extrait plurilingue de l’acte de décès”) emis de primaria franceză, în original;
  • Dacă nu posedați extrasul plurilingv, puteți prezenta traducerea în limba română a copiei integrale a actului de deces francez, efectuată de către un traducător autorizat și legalizată la Camera de Comerț, primărie sau la un notar francez, în original;
  • Documentul de identitate valabil al persoanei care solicita înscrierea decesului (pașaport sau carte de identitate);
  • Documentul de identitate al persoanei decedate (pașaport sau carte de identitate) din care sa rezulte ca la data decesului era cetățean român;
  • Certificatul de naștere românesc al persoanei decedate; certificatul de căsătorie românesc al defunctului (dacă este cazul).

Nu mai este nevoie să vă spunem că o firmă de servicii funerare se va ocupa de tot ceea ce este nevoie, în primul rând pentru ca serviciile ce presupun transportul funerar să se desfășoare în condiții excelente.

CONTACT

Suntem in sprijinul dumneavoastra!

Trimite un mesaj/apeleaza!

2019 Funerare Dorobantu. All Rights Reserved